6-5-2018 Amsterdam - Las Vegas

7 mei 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het gaat beginnen! Zin an maar tegelijkertijd ook dubbel. Op zaterdag heeft Lars mij naar van der Valk Schiphol gebracht. We hebben gezellig saampies wat gegeten en gedronken. Lars heeft de auto meegenomen en ik ben een klein middagtukkie gaan doen. Want om half 7 afgesproken met Ed & Jet, Ann & Per en Jelle & Nanida om ook een happie en een drankje te doen. Was erg gezellig! Het is goed om zoveel lieve mensen om je heen te hebben. Veel gesproken over hoe de reis zou worden. Was soms best emotioneel. Kan ook van de wijntjes komen. Bijtijds naar bed want om 06.40 staat de shuttlebus klaar om mij naar Schiphol te brengen.

Op Schiphol is het al redelijk druk en gelijk merk ik al de voordelen van Sky Priority. Aparte incheckbalie en aparte security. Dit gaat allemaal razend snel. Op zoek naar de Sky Lounge van KLM voor een ontbijtje en koffie. De Sky Lounge is errug groot en errug druk. Keuze valt eigenlijk tegen, had meer verwacht. Maar goed, mag niet klagen he. Rond half 10 naar de gate. Hier is het al heel druk, iedereen staat al in de rij te wachten. Hoppa, mag ik er even langs aub, heb Sky Priority :-). Stoel 5J is mijn eigen huiskamer en slaapkamer voor de komende 8,5 uur. Kan niet anders zeggen dan "GEWELDIG". Heerlijk gegeten, film gekeken (Starwars: The Last Jedi) en heerlijk geslapen. Mijn eerste stop is in MInneapolis/St. Paul. Customs gaat ook heel rap. Vervolgens wel heel lang staan kijken naar de bagageband. Mijn koffer was niet te zien. Wat bleek, alle koffers met een Sky Priority label stonden apart. Pas toen een medewerker van de airport rond liep en dit vertelde mn koffer gevonden. Koffer weer afgeven voor de volgende vlucht naar Las Vegas en op naar Gate 1 of Gate 22 of Gate 2????? Men vond het leuk om de Gate elke keer te wijzigen maar dat is goed voor de loop onderdelen van mijn wat gezette body. Geweldig vliegveld verder. Bij elke Gate zijn veel tafels en zitjes met alle mogelijke aansluitingen. Live de wedstrijd van de Rockies in New York tegen de Mets gekeken. Het gaat goed tot nu toe. Uitslag 3-2 met opnieuw heel goed gooiwerk.

De vlucht naar Las Vegas duurt 2 uur en 50 minuutjes. Gaat allemaal lekker snel in de luxe stoel op 3D. Als we in de buurt van Las Vegas komen zie je de Strip al liggen. Het begint nu toch te kriebelen en geeft een dubbel gevoel. Bewust ervoor gekozen om de 1e nacht niet op de Strip te slapen. Ik heb een kamer geboekt in het South Point Casino Resort, redelijk weg van de Strip. Eerst nog even de auto ophalen bij Alamo. IK heb een Standard SUV. Er staan er maar 3 te wachten. Gekozen voor een Dodge Journey. Ziet er stoer en luxe uit. Morgen maar eens goed kijken. In 5 minuutjes naar het hotel gereden en in 5 minuutjes zat ik op mijn kamer. Uiteraard gebruik gemaakt van valet parking en bell desk. Heerlijke luxe die ik in stand moet houden. Nadat ik geïnstalleerd ben op de kamer is het half 7. Behoorlijk moe na 21 uur reizen. Maar het is nog wel errug vroeg. Ik ga nog een uurtje gokken beneden in het casino (kleine plus) en dan toch weer terug naar de kamer. Douchen en ff tv kijken en dan gaan de luiken toch dicht. 1 keer wakker om 1 uur 's-nachts en uiteindelijk om 4 uur definitief wakker.

Ik zit om half 5 achter de computer om dit verslag te tikken. Nu weer lekker douchen en dan op naar het eerste Amerikaanse ontbijt. Planning voor vandaag is inkopen doen bij een Wallmart Supercenter en dan via de Hoover Dam en Williams naar de Grand Canyon waar ik een kamer heb in de Kachina Lodge net aan de Rim.